すべての始まりは2007年、Channel ill (a.k.a. Chill)というクラブイベント。
その場所に同じチャンネル、周波数を持った人達が自然と共鳴し、引き寄せあった結果、一つのコミュニティが形成されていった。
そこに属する人間はメディアに発信された情報を鵜呑みにすることなく、独自のストリートからの視点で音楽、ファッション、アート、政治、社会情勢を解釈、共鳴、発信し、その中から"Chill"のロゴデザインが生まれた。
当初は同じ価値観を共有する人間同士の証、商業目的ではなくあくまで仲間内で着るアイテムとして、ロゴをプリントされたTシャツやパーカーが誕生。
仲間から仲間への手渡しで販売がスタートした。
そのアイテムを見た人達からさらに購入の要望が殺到した結果、Webでの一般販売が開始。今もメディアやインフルエンサーの力ではなくあくまで価値観に共有した人がさらに共鳴する人を呼びその輪は広がり続けている。
皆がストレス社会の中で生き、目の前のことばかりに必死になっている今、時には立ち止まって"Chill"することも必要。
心から共鳴する仲間と"Chill"して、自分の周波数をチューニングし直すことも大事なんじゃない?
"SOMETIMES YOU JUST NEED TO CHILL"
It all began with a Club Event named Channel ill (a.k.a. Ch.ill) in 2007.
This united community was created by listeners who loved the channel/event and were on the same wavelength.
The community members do not blindly accept information spread in the media. They come from different backgrounds and areas, possessing unique perspectives on how to interpret music, fashion, art, politics and social situations. After sharing and promoting, the ‘Chill’ logo design was created/born.
Initially the logo was the symbol for members to recognize their shared values and direction; printed t-shirts and sweaters were produced as limited editions, and sold to members only, not for commercial purposes.
General online sales then took off as more and more people saw the items, and demand grew. The circle of Chill marketing is expanding through their members, not via media or SNS influencers.
We live in a fast-moving society, and are desperate to have everything we see, so it is sometimes necessary to stop/pause and "chill". And isn't it important to "Chill" with someone who really understands, and is on your wavelength?
"SOMETIMES YOU JUST NEED TO CHILL"